جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۴۳:۲۱

راه‌اندازی ایستگاه ارتباطات دریایی در بندر امیرآباد

باشگاه خبری فراساحل: ایستگاه ساحلی ارتباطات دریایی و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی شمال کشور (CRS& MRCC) در بندر امیرآباد با حضور معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مهندس قادری مدیر کل نجات و حفاظت دریایی به بهره‌برداری رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا؛ در این مراسم مهندس علی خدمت‌گزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت؛ با توجه به اینکه صنعت کشتیرانی در هر سال باحوادث گوناگونی مواجه که در برخی از موارد منجر به فوت انسان‌ها در دریا می‌شود، مجموعه بندری امیرآباد بر آن شد تا ایستگاه ساحلی ارتباطات دریایی و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی را به عنوان مرکز استاندارد یکپارچه در شمال کشور راه‌اندازی کند. وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با هزینه چهار میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید خاطرنشان کرد؛ راه اندازی تجهیزات مخابراتی سیستم شناسایی اتوماتیک شناورها AIS VHF-DSC ،NAVTEX RECEIVER ،VOICE RECORDER و VHF AIR BAND جهت برقراری ارتباط با واحدهای پروازی شرکت کننده در عملیات‌های نجات دریایی، تجهیزات ALL IN ONE ،SAR GIS  به منظور مانیتورینگ و مدیریت در عملیات‌های دریایی مرتبط، سیستم شناسایی اتوماتیک شناورها برد بلندLRIT ، تامین خطوط ارتباطی تلفن بین‌المللی و طراحی و اجرای زیر ساخت‌ها تاسیساتی و مخابراتی و ... را از مشخصات فنی و اجرایی پروژه نام برد.


همچنین کنترل و نظارت بر سوانح، برقراری ارتباط، انجام هماهنگی‌های لازم، توصیه‌ها و کمک های اولیه پزشکی یا نقل و انتقال افراد سانحه دیده با بهره گیری از امکانات و تجهیزات خصوصی و دولتی و انجام نظارت بر سوانح، ارتباطات، هماهنگی در انجام ماموریت‌های جستجو و نجات دریایی و همکاری با مراکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی در بنادر جنوبی و شمالی به منظور کمک رسانی به انسان‌های آسیب دیده در دریا از دیگر عملکردهای مرکز اصلی هماهنگی جستجو و نجات دریایی است. لازم به ذکر است مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد به عنوان مرکز خدمات جستجو و نجات دریایی شمال کشور مسئولیت اجرای خدمات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی در انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در منطقه تحت پوشش طرح ملی را دارا است. گفتنی است در حاشیه افتتاح این مرکز مهندس راستاد و هیات همراه از محوطه‌های عملیاتی بندر امیرآباد، پایانه نفتی نکا و صنایع تولیدی و پروژه‌های سرمایه‌ای واقع در اراضی پشتیبانی بندر امیرآباد بازدید کرد



  کد خبر : 1230
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :